NÅR VI BEHANDLER AKKREDITERINGER, LÆGGER VI VÆGT PÅ DISSE KRITERIER:

  • At mediet fremstår seriøst og professionelt.
  • At ansøgningen beskriver konkrete redaktionelle mål, fokusområder og målgrupper.
  • At Ringsted Festival ikke fremstår som en ‘baggrundskulisse’ for en aktivitet, der kunne have foregået under andre omstændigheder.
  • At ansøgeren, hvis denne har været akkrediteret før, har sendt os sin dækning fra tidligere år, så vi kan tage det i betragtning ved behandling af ansøgningen.
  • At vi modtager ansøgningen inden deadline.

INDEN DU ANSØGER, BEDER VI DIG OM AT VÆRE OPMÆRKSOM PÅ FØLGENDE:

  • Det er ikke alle ansøgere, der akkrediteres. Du øger chancen for at blive akkrediteret, hvis du tager højde for ovenstående punkter.
  • Medieakkrediteringer tildeles udelukkende med henblik på at udføre redaktionel dækning. Det er ikke tilladt uden forudgående skriftlig aftale med Ringsted Festival at anvende Ringsted Festivals navn, varemærker og kendetegn i markedsføringsøjemed. Det er heller ikke tilladt at gennemføre markedsføringstiltag under ophold på Ringsted Festival, herunder foretage lyd- og billedoptagelser i kommercielt øjemed uden Ringsted Festivals tilladelse.
  • Med din akkreditering følger et ansvar for respekt for frirummet på festivalen. Bevidst eller ubevidst kan festivalgæsterne risikere at blive fremstillet på en måde, de ikke ønsker. Her er det mediets ansvar at respektere dette frirum i en eventuel dækning, og en godkendt akkreditering er dermed også et samtykke hertil.